Większość fotografów zna podstawy dobrych zdjęć produktów – używanie statywu, ustawianie aparatu na najszerszą przysłonę, używanie białego tła, tworzenie nieostrego tła i wiele więcej. Ale co z tymi naprawdę wyjątkowymi zdjęciami produktów? Znasz te. Po prostu nie wyglądają jak zwykłe zdjęcia produktu, które można zobaczyć w zwykłym katalogu. Są one zwykle używane do funkcji pełnych stron w katalogu lub w reklamach najlepszych marek.
Promuj swoją firmę fotograficzną produktów za pomocą niestandardowych formularzy online.
Podczas gdy fotografowie tych inspirujących zdjęć przestrzegali najważniejszych zasad fotografii produktowej, bawili się również łamaniem niektórych z tych zasad. Jeśli jesteś zbyt nieśmiały i niepewny w swojej fotografii, aby wyjść z pudełka, prawdopodobnie nigdy nie stworzysz naprawdę wyjątkowego zdjęcia produktu, takiego jak to, co widzisz w Nike lub w katalogu druków Anthropologie. Jeśli fotografia produktowa wydaje Ci się odległa o lata świetlne, a nawet nie wyobrażasz sobie robienia zdjęć do katalogów Nike lub Anthropologie, nie martw się! Każdy świetny fotograf zaczynał skądś, a oto świetny przewodnik dla początkujących, jak zostać fotografem , jeśli planujesz ubrudzić sobie ręce.
Jeśli jednak jesteś gotowy, aby się zanurzyć, możesz wypróbować jedną lub więcej z tych 10 wskazówek dotyczących naprawdę wyjątkowej fotografii produktowej, przydatnej także na imprezy firmowe.
Zawieś produkty
Teraz wieszanie produktów dla lepszego widoku niekoniecznie jest samo w sobie niezwykłą praktyką. Kreatywne powieszenie jest jednak. Może powinieneś zawiesić produkt do góry nogami, bokiem lub w nietypowym miejscu. Zawieś go na drutach lub linach, które pozostają częścią zdjęcia. Idź groteskowo, seksownie lub humorystycznie. Pobaw się nim i pamiętaj, aby zrobić więcej zdjęć, niż jest to konieczne, i na pewno upewnij się, że Twoje oświetlenie jest idealne.
Różne perspektywy
Zazwyczaj fotografowie umieszczają aparat na tym samym poziomie co produkt, aby ujęcie wychodziło na poziomie oczu. W większości przypadków chcesz uważać na fotografowanie pod dziwnymi kątami, ponieważ może to zniekształcić produkt. Czasami jednak można to ujść na sucho, zwłaszcza jeśli zniekształcenie jest Twoim wyglądem lub jeśli produkt jest taki, który będzie trudny do zniekształcenia. Możesz nawet spróbować normalnie zawiesić produkt, ale strzelać od spodu lub od góry.
Wypróbuj zdjęcia makro
Pamiętaj, że większość ujęć makro prawdopodobnie będzie musiała być używana w połączeniu ze zwykłymi zdjęciami produktów. Mogą być jednak świetnym dodatkiem do serii zdjęć na przykład do strony głównej w katalogu lub przykuwającej uwagę reklamy plakatowej. Tylko upewnij się, że Twoje oświetlenie jest fenomenalne, aby pokazać najdrobniejsze szczegóły.
Pokaż produkt w dziwnym użyciu
Chwyć produkt, kartkę papieru i długopis. Zapisz teraz wszystkie możliwe zastosowania produktu. Być może będziesz musiał zacząć od bardziej normalnych, codziennych zastosowań, aby uruchomić swój mózg, ale w końcu spróbuj wymyślić kilka pomysłów, które naprawdę istnieją. Następnie przejrzyj swoją listę i zakreśl te, które mają ogromny potencjał do stworzenia wyjątkowej sesji produktowej. Być może będziesz musiał wykonać cyfrową edycję/ilustrację lub kostium/scenografię, więc zaplanuj swój pomysł w pełni przed rozpoczęciem sesji.
Użyj manipulacji zdjęciami
Ten sekret idzie w parze z wskazówką nr 4 powyżej. Jeśli nie masz żadnych umiejętności w zakresie manipulacji zdjęciami, być może będziesz musiał zatrudnić grafikę do pomocy. Może to być jednak świetna okazja, aby nauczyć się Photoshopa i Illustratora, aby uzyskać naprawdę oryginalne zdjęcia produktów.
Włącz ciekawe tło
Wiele zdjęć produktów trzyma się zasady jednolitego tła, aby skupić uwagę na produkcie lub dodać inny obraz w tle. Inscenizacja unikalnego tła i rekwizytów z głównym produktem na pierwszym planie może naprawdę zwiększyć zainteresowanie, a nawet zwiększyć atrakcyjność produktu.
Utrzymuj swoje tło w centrum uwagi
Czekaj, co? Tak, nieostre tło zwraca uwagę na główny produkt. Czasami jednak możesz chcieć umieścić, powiedzmy, produkt spożywczy z podobnymi produktami spożywczymi, aby zasugerować zastosowanie. W takim przypadku trzymanie produktu nieco z przodu, ale zachowanie jasnego tła może pomóc w promowaniu tego pomysłu. Chociaż możesz czasami spróbować go zmienić i umieścić produkt obok rekwizytów, a nawet w tle.
Umieść produkty nad odbitą powierzchnią
Odbicie dodaje trochę głębi nudnemu zdjęciu. I nie ugrzęź w lustrze. Spróbuj użyć manipulacji zdjęciami, aby odzwierciedlić obraz na wodzie. Lub umieść produkt w płytkim garnku z wodą. Użyj oświetlenia, aby wzmocnić odbicie i edytuj później, aby jeszcze bardziej uwydatnić odbicie.
Użyj unikalnych stojaków
Umieszczenie produktów na fantazyjnych stojakach to świetny sposób na uatrakcyjnienie zdjęcia. Przenieś go jednak na inny poziom, używając przedmiotów, których normalnie nie używasz na stojakach. Stare pudełko, kolejny produkt odwrócony do góry nogami, ręka, brzuch, czubek głowy, geometryczne kształty, a nawet podstawka ze zdjęciami.
Dodaj osobowość
Humanizuj produkty w swojej fotografii. Lub stwórz historię, która go otacza. Nadaj mu charakter. Zapytaj swojego klienta, co sprawia, że jego wyjątkowy produkt jest lepszy lub po prostu inny niż u konkurencji. Wykorzystaj swoje zdjęcia, aby przedstawić ten aspekt produktu, z którego znana jest marka.